První obrábění plexiskla

Na přání Jiříka jsem si vyzkoušel obrábění plexiskla – pro děti na tábor do celotáborové hry si vymyslel průhledné odznaky – „hodnosti“. Nakreslil si to v CADu, no a na mě zbylo „jen“ to vyrobit. Doma jsme měli zbytky extrudovaného plexiskla a Jiřík si koupil pro výrobu další. Po prvních pokusech se to ale ukázalo jako složité, až nemožné. Extrudované plexisklo se strašně snadno taví, a moc tomu nepomůže ani změna obráběcích parametrů. Tak po krátkém prozkoumání internetu a konzultací s kamarádem Tomášem jsme objednali lité 3mm plexi (označení GS) od firmy MULTIPLAST. Když přišlo, měl jsem na to jeden večer, abych to vyrobil, takže jsem zalezl do dílny, a začal spouštět předem připravené programy a doufal, že to skutečně bude fungovat lépe. A vyšlo to – chvíli po půlnoci jsem měl vyrobeno. Druhý den ráno jsem to s Jiřinkou dočistil, umístil do „kazetky“, a zavezli jsme to dětem na tábor.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *